گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران همکار بیمه البرز روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه با حضور نمایندگان ، کارگزاران همکار و مدیران بیمه البرز در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار و از نمایندگان و کارگزاران برتر سال ۱۳۹۴ قدردانی شد.

در این گردهمایی یک نماینده ممتازحایز دریافت نشان طلای ممتاز،‌ ۱۰ نماینده برتر حایزدریافت نشان طلا، ، ۱۰ نماینده برتر حایزدریافت نشان نقره، چهار نماینده برتر کشوری، سه نماینده برتر در فروش بیمه‌های عمر و زندگی، ۴۱ نماینده برتر استانی و سه کارگزار برتر همکار با بیمه البرز معرفی و از آنها قدردانی شد.
مدیرعامل بیمه البرز در گردهمایی نمایندگان برتر این شرکت با قدردانی از تلاش نمایندگان و کارکنان شرکت و ستایش از دولتمردان کشور در به سرانجام رساندن پرونده هسته‌ای ایران وامضای برجام، گفت: دولتمردان ایران با امضای برجام نشان دادند ایران کشوری صلح جو با قدرت چانه زنی بالا در عرصه روابط بین‌الملل است هرچند برخی از کشورهای متخاصم می‌خواهند این پیروزی را به کام ملت تلخ کنند.
سید رسول تاجدار یکی از چالش‌های کنونی در اقتصاد و فضای کسب و کار کشور را رکود حاکم بر اقتصاد چین عنوان کرد و گفت: از آنجایی که کشور چین یکی از شرکای بزرگ اقتصادی ایران است،‌ رکود اقتصادی و کاهش ۵۰ درصدی رشد اقتصادی این کشور قطعا تاثیرات منفی بر اقتصاد ایران گذاشته است.
وی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا،‌ گفت: انتخاب آقای ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا برخلاف پیش بینی تحلیلگران بزرگ سیاسی و رسانه‌ها، نشان‌دهنده وجود مشکلات عدیده ای است که جامعه ایالات متحده با آنها روبروست و منجر به انتخاب فردی همچون ترامپ گردیده است.البته امیدواریم آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ایران باشد.
نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز همچنین به چالش های اصلی فرا روی صنعت بیمه اشاره نمود و عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه کشور را از چالش‌های اصلی این صنعت عنوان کرد و گفت:‌ امیدوارم نگاه صرفا اجتماعی به شرکت‌های بیمه از سوی دولت به یک نگاه اقتصادی اجتماعی تغییر یابد چون این عوارض تحمیلی در بلندمدت شرکت های بیمه را در ایفای تعهدات به بیمه‌گزاران با مشکل مواجه خواهد ساخت که در نهایت کل جامعه متضرر می شوند.
به اعتقاد مدیرعامل بیمه البرز، کمبود نیروی انسانی متخصص و عدم تنوع محصولات و خدمات جدید به دلیل توقف تبادل دانش و فناوری با کشورهای دیگر یکی دیگر از چالش های صنعت بیمه کشور است که بر اثر تحریم ها اتفاق افتاد. البته دولت برای رفع این مشکل تمهیداتی از جمله وضع قانون رفع موانع تولید اندیشیده است که یکی از موارد مهم این قانون تسهیل ورود شرکت های خارجی برای فعالیت های تجاری و صنعتی در کشور به ویژه صنعت بیمه است.
وی افزود: سهم صنعت بیمه ایران در جهان ۱۵/۰ درصد است که امید است با ورود شرکت‌های خارجی و دانش بین‌المللی این سهم بیشتر شود.
وی ادامه داد: در داخل کشور هم بازدهی صنعت بیمه کمتر از صنایع دیگر و زیر ۱۲ درصد است حال آنکه در ۲۰ سال گذشته میانگین بازدهی بازار بورس ۲۷ درصد و بازدهی بانک‌ها ۵/۱۸ درصد بوده است.
به گفته مدیرعامل بیمه البرز مشکل نقدینگی و توان ایفای تعهدات شرکت‌های بیمه از جمله معضلات اساسی در سال آینده خواهد بود. در همین راستا گفتنی است نسبت بدهکاران به حق بیمه در صنعت بیمه از ۵۱ درصد در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۸۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است .
وی افزود:‌ یکی از چالش های اساسی صنعت بیمه فروش بی محابای بیمه های عمر با نرخ سود غیرمنطقی است که در آینده شرکت‌های بیمه را در ایفای تعهدات با مشکلات اساسی مواجه خواهد ساخت.
تاجدار تصریح کرد: تغییر ترکیب پورتفوی صنعت بیمه و افزایش غیرمنطقی پورتفوی بیمه های شخص ثالث و درمان برخی شرکت های بیمه از معضلات دیگر این صنعت است که با توجه به نرخ تورمی که در بخش درمان وجود دارد ادامه این روند میسر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه در ایران قدمتی بیش از ۸۰ سال دارد، گفت: این صنعت نقش و تعهدات خود را به خوبی ایفا کرده و تنها در سال گذشته خسارات ناشی از تصادف های جاده ای شامل حدود ۱۷ هزار کشته و نزدیک به ۴۰۰ هزار مجروح را پرداخت کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت از جمله حذف عوارض تحمیلی،‌ صنعت بیمه به جایی برسد که بتواند در اقتصاد کلان کشور نقش آفرینی بهتری داشته باشد و شرکت های بیمه با فروش عقلایی به جایگاه واقعی خود برسند و در پنج سال آینده سهم بیمه های زندگی از سبد پورتفوی به جایگاه واقعی خود برسد.
مدیرعامل بیمه البرز در پایان به دستاوردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: آخرین دستاورد بیمه البرز رتبه اول انفورماتیک و بهره‌برداری از فناوری اطلاعات در بین شرکت‌های بیمه است که حاکی از آن است که بیمه البرز کماکان در خط مقدم استفاده از فناوری اطلاعات است.
محمدرضا تقوایی، رئیس هیأت مدیره شرکت بیمه البرز نیز درگردهمایی نمایندگان برتر این شرکت ضمن تقدیرازتلاشهای نمایندگان وکارگزاران درسال ۱۳۹۴و سال جاری اظهار نمود: با توجه به حرکات مثبت دولت درسالهای اخیردرتوسعه بخش خصوصی درصنعت بیمه هنوز سهم دولت ازبازار بیمه کشورزیاد است و درمقایسه با سهم ۲۷ شرکت بیمه خصوصی ازبازار باید موازنه وتعدیل بین بخش خصوصی ودولتی انجام پذیرد.
وی همچنین گفت : قبل ازتأسیس شرکت های خصوصی ، پرتفوی بیمه ای بین چهار شرکت دولتی تقسیم شده بود به تناسب با تعداد قابل توجه شرکت های بیمه خصوصی رشد چندان زیادی ننموده است و بخشی از افزایش رقم پرتفوی شرکت های بیمه ناشی از تورم است . در سال های اخیر محصولات جدید چندانی به صنعت بیمه اضافه نشده وباتوجه به افزایش تورم درسال های گذشته میزان پرتفوی شرکت های بیمه تغییر قابل ملاحظه ای نکرده است .به ویژه این که درهمین مدت ، تغییر نظام تعرفه ای به نظام نظارتی درمدت بسیار کوتاه وخیلی سریع انجام شد و این چالش ، سبب رواج رقابت های ناسالم ونرخ شکنی دربازار بیمه کشور شد.
وی اضافه کرد: دولت باید بخش خصوصی را درصنعت بیمه فعال تر وسهم این بخش را افزایش دهد.
تقوایی نیز ازعوارض تحمیلی برصنعت بیمه انتقاد کردوگفت : براساس آمارهای اعلام شده درمراسم روز بیمه ، سود شرکت های بیمه سه درصد است درحالی که عوارض تحمیلی به صنعت بیمه بیش از ۱۴ درصد است ، درصد سود شرکت های بیمه در مقایسه با عوارضی که پرداخت می کنند مناسب و معقول نمی باشد.
وی تاکید کرد: بخشی از درآمدهای شرکت های بیمه باید صرف پرداخت خسارت به بیمه گذاران خسارت دیده و زیان دیدگان و طراحی محصولات نوین بیمه شود. اما متأسفانه درایران بخش زیادی از عایدی آنها صرف جبران هزینه های سایر دستگاه های اجرایی می شود.
وی نبودن طرح های نوین ومحصولات جدید بیمه ای را ازنقاط ضعف صنعت بیمه دانست وتوضیح داد : شرکت های بیمه باید از ارائه محصولات سنتی و تکراری صرف، پرهیز کنند. چون این محصولات دیگر جذابیتی برای خریداران ندارد این درحالی است که عرضه محصولات نوین تقاضا برای خرید را افزایش می دهد و در نتیجه افزایش ضریب نفوذ بیمه کشور را سبب می شود. وی همچنین حجم بالای مقررات دراقتصاد کشور وصدور مجوزهای مختلف درصنعت بیمه را ازجمله موانع توسعه فروش بیمه درکشور دانست ومقررات زدائی وحذف مجوزهای فعالیت را در مواردی که امکان پذیراست،خواستار شد.
وی افزود : بیمه البرز خوشبختانه درطراحی محصولات نوین بیمه ای درمقایسه با سایر شرکت ها ‌پیشتاز بوده است وطی چندسال گذشته بیمه نامه های جدیدی را عرضه کرده است وبه زودی محصول جدید دیگر را نیز عرضه خواهدکرد . وی رتبه سطح یک توانگری بیمه البرز وسایر موفقیت ها را ناشی ازتلاش بی شائبه نمایندگان وکارکنان بیمه البرز دانست و درخاتمه برلزوم تقویت آموزش تخصصی نمایندگان و کارکنان به خصوص درزمینه فنون مذاکره وبازاریابی تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، در چهاردهمین گردهمایی سالانه نمایندگان این شرکت و کارگزاران همکار روسای انجمن های صنفی نمایندگان بیمه البرز نیز دیدگاهها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.