معاون فنی بیمه البرز با تسلیت جان باختن تعدادی از آتش نشانان و شهروندان در حادثه پلاسکو گفت: سازه این ساختمان در سال های ۹۱ و ۹۲ به مدت دو سال تحت پوشش بیمه آتش سوزی و خطرات طبیعی بیمه البرز قرار داشت.


احمد صفرزاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در سال ۹۲ بعد از بازدید ایمنی کارشناسان ارزیاب شرکت بیمه البرز و به علت رعایت نشدن برخی توصیه های ایمنی از سوی مالک این ساختمان، بیمه نامه مذکور تمدید نشد.
صفرزاده با بیان این‌که هنگام آتش سوزی ساختمان پلاسکو، یازده واحد این ساختمان تحت پوشش بیمه آتش سوزی بیمه قرار داشت، گفت: دو واحد که در برج اصلی تخریب شده، بود به طور کامل از بین رفت و به همین خاطر دیروز و امروز دو میلیارد ریال به آنها خسارت پرداخت شد.
وی افزود: ۹ واحد دیگر بین طبقات یک تا سه قسمت پشتی ساختمان پلاسکو واقع در خیابان منوچهری قرار دارد که آسیب جدی ندیده است و به محض پاکسازی محل، بیمه البرز ارزیابان خود را برای ارزیابی خسارت و تشکیل پرونده و پرداخت خسارت احتمالی اعزام خواهد کرد.
مراجعه برای خرید بیمه آتش سوزی ۵۰۰ برابر افزایش دارد
معاون فنی بیمه البرز گفت: خرید بیمه آتش سوزی بعد از حادثه پلاسکو ۵۰۰ برابر افزایش نشان می دهد.
صفرزاده با ابراز تاسف از حادثه پلاسکو و تسلیت جان باختن تعدادی از مردم و آتش‌نشانان گفت: پس از وقوع این حادثه میزان خرید بیمه آتش سوزی به نسبت قبل از این حادثه، ۵۰۰ برابر افزایش یافته است.
احمد صفرزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بیشتر مراجعه کنندگان ما اصناف، مغازه‌داران و صاحبان حرفه های خرد هستند.
وی با بیان این‌که پاساژها و ساختمان های بزرگ به لحاظ سنجش ریسک و خطرپذیری باید پیش از امضای قرارداد بیمه آتش‌سوزی ، با حضور کارشناسان ارزیاب بیمه مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت : چون بیشتر کسانی که در روزهای اخیر به شرکت‌های بیمه برای انعقاد قرارداد بیمه آتش سوزی مراجعه می کنند از صاحبان حرفه‌های خرد هستند ، این قراردادها به سرعت منعقد می شود.
صفرزاده افزود : بر مبنای قانون، فعالان اقتصادی مکلف هستند که مسئولیت هر نوع خسارت و حوادث ناشی از فعالیت شغلی خود را که ممکن است به افراد دیگر وارد کنند، تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار دهند و اگر در بروز حادثه بر مبنای نظر مراجع قضائی مقصر حادثه، بیمه‌نامه نداشته باشد و مقصر قلمداد شود ، موظف است خود به تنهایی، خسارت زیان دیدگان را جبران کند.